mandag 1. april 2019

Tova tøfler

Av og til trenger man bare et enkelt tankeløst strikkeprosjekt som er lett å strikke i blinde når man deltar på konferanser osv. Disse tøflene tilhører denne kategorien 😃


Jeg har dessuten slitt ut ullsokkene mine, og ønsket meg gode tovatøfler. Disse er både lette, myke og deilig varme!


Jeg har testet meg frem til mønster og garn som jeg ble fornøyd med, og slik strikker du dem:


Til et par tøfler str 38-40 bruker jeg ca 85 gram garn, til de i str 41-43 ca 120 gram.
Jeg tover 2 par tøfler sammen med en håndduk på mix-innstillingen på vaskemaskinen min (40 grader, 1200 omdreininger, nedsatt tid til 50 min) med vanlig vaskemiddel. Med andre maskiner må man nesten bare prøve seg frem 😏

Strikk i vei, link gjerne til mønsteret hvis du publiserer.

These are my absolute favorite felted slippers! They are both easy and fast to knit, feel light and soft to the skin, and warm wonderfully. I've testet and adapted both pattern and yarn until I ended with this result. Norwegian pattern for those of you who would like to give it a try 😃

2 kommentarer:

Line Kristine sa...

Takk for oppskrift! Mulig disse må testes ut, altså :)

Englemor sa...

Ja, gjør det, de anbefales!