mandag 13. november 2017

Enhjørning-kaker

Vi hadde bursdagsbarn i hus forrige uke, og minstesnuppsi ønsket seg enhjørningkake.

 Selve kaken er tre sjokoladekakebunner på 22 cm dekket med hvit smørkrem.

 Selve selskapet ble bestemt og planlagt i siste liten, så det var lite rom for kreativ tenkning på egen hånd... Slike enhjørningkaker fant jeg mange av på pinterest, så det var greit å bare "utføre"... :-D Håret består av firefarget smørkrem, mens horn og ører er i marsipan. Jeg satte en grillpinne inni hornet for at det skulle stå støtt.

 Enkle papirsugerør ble "pimpet" med navneskilt. Disse var også kjappe prosjekter; lagret sirkelbildet fra zazzle og photoshoppet inn navnene på gjestene.

 Regnbuer hører med når enhjørning er tema! Slikkepinne og surstenger fra Nille.

 Til familieselskapet bakte jeg cake pops og pyntet som...ja, enhjørninger ;-) Dyppet i smeltet hvit sjokolade, horn og ører av marsipan, påtegnede øyne av smeltet mørk kokesjokolade.

Regnbuehår av sur-rull (løsvektsgodteri på Rema) som ble delt i biter, og deretter delt på langs i fargeskjøtene.

 Jeg har laget cake pops én gang før, og jeg synes det var både tidkrevende og klissete... Denne gangen jukset jeg, med former fra IKEA. Jeg brukte en muffinsoppskrift som jeg liker, fylte underdelen av formen opp til kanten, satte på overdelen og stekte kakene på 175 grader midt i ovnen i 15 minutter.

Selv enkelt pyntede cake pops er dekorative!

Our birthday girl from last week wanted a unicorn cake for her celebration with her friends from class. For the family party, I made cake pops decorated as unicorns. Mission completed, satisfied daughter :-)


Ingen kommentarer: