søndag 22. september 2019

Småtroll lue


Hver gang yngste tantejenta på 3 år ser at jeg strikker, spør hun "strikker du til meg, tante?" 😊 Vel, i dag skal vi feire bursdagen hennes, og da tenkte jeg at jeg måtte strikke en ekstragave til henne. Jeg hadde to nøster merinoull liggende, og det ble en flott Småtroll lue fra Klompelompe. Mønster finnes i boka Strikk til hele familien. Da lua var ferdig, var det nok garn igjen til ei dukkelue også. Tenker at det kan bli ganske stas, for bursdagsgullet er ei veldig god dukkemamma 💗

Dukkelue:
Legg opp 48 masker på strømpepinner 4 mm. Strikk 4 omganger vrangbord 2 r, 2vr. Mønsteret er nå delelig på 4, og ikke på 6 som på hovedlua. Etter å ha strikket 4 hele diamantrapporter i høyden, felte jeg på samme måte som de 5 siste omgangene på jentelua.

Whenever my youngest niece sees me knitting, she asks if I'm knitting for her 😊 Well, since we're celebrating her 3rd birthday today, I decided to make her a hat. The pattern is in a Norwegian pattern book from Klompelompe. I even got enough surplus yarn to make a similar one for her doll. Hope she'll like them 💗

1 kommentar:

Bodil sa...

Så flotte huer, og heldig tantejente :)