torsdag 19. september 2019

Tova mariusvotter til barn

Jeg har prøvd å bruke opp litt restegarn, og resultatet er disse tova barnevottene med Mariusmønster. Gratisoppskrift fra Sandnes Garn.


Det oransje og blå paret er str 8 år, og før strikking hadde jeg 50 + 35 gram fritidsgarn tilgjengelig. Det rosa paret er str 4-6 år med tilgjengelig garnmengde 40 + 25. Jeg brukte pinnestørrelse 6mm.

Det er alltid litt spennende å tove votter i maskinen. Denne gangen sendte jeg alle tre parene i samme vask, på mix-funksjon, 800 omdreininger og nedsatt tid (note-to-self til neste gang 😉). Ble heldigvis godt resultat!

Har jo ingen barn som disse passer til selv, så da håper jeg noen besøkende på årets julemesse liker dem.

These child mittens are the result of me trying to use some of my stash yarn 😀 Free Norwegian pattern from Sandes yarn factory. Since my kids are now to old for these to fit their hands, I hope some costumers at the Christmas sale might like them.

Ingen kommentarer: