onsdag 24. september 2014

Materialpakker til julemessa

I går var jeg oppe til mamma og hentet litt garn fra restelageret hennes. Garnet ble sortert i ulike plastposer med mønster lagt ved. Disse posene tas med til forening i kveld og der kan de driftige damene velge seg en eller flere (eller ingen, selvsagt...) poser. Gratis! Eneste betingelse er at produktet leveres til julemessa :-) Tror jeg har 16 poser, så rekner med at det blir noen til overs til meg også ;-)

Disse glassbrikkene har stått på Pinterest-lista mi lenge! I to poser er det noen nøster bomullsgarn i fine farger, og det er ønskelig med 6 brikker i hver farge (minst). Mønsteret har jeg oversatt fra Mollie Makes. Både Mollie og Lulu Loves har tre ulike farger i settene sine, det er kanskje en god idé hvis fargene er samstemte? Under turntreninga til minstesnuppa i går skulle jeg bare hekle en prøvebrikke i adventslilla, men det var så fort gjort, så jeg hadde plutselig nesten 4 brikker ferdigheklet...

Tre materialpakker til Selbusokker i ulike farger, et sett med jule-grytekluter og to pakker til heklet hjertegirlander.

Tre pakker med finull til tovavotter og fire materialsett med vamsegarn til sitteunderlag.
I've prepared knitting and crocheting kits (including pattern) to bring to our Women's Bible Study this evening. The yarn is from my mum's excess :-) The ladies can choose as many craft kits as they want (or none, of course...) for free, the only condition is that they have to sell the product at the Christmas fair ;-)

Ingen kommentarer: