mandag 22. september 2014

Deilige tovavotter!

For en liten stund tilbake strikket jeg votter på nattevaktene. De har ligget og ventet på å bli tovet, nå endelig fikk jeg det gjort. Alle vottene er til salgs på julemessa.

Disse vottene er kjempegode og varme! Innfellingen rundt håndleddet gir god passform. Mønsteret er en kopi jeg har fått fra mamma, men det minner veldig om mønsteret fra Ullkurven. Dobbelt finullgarn og pinner nr 6. Maskintovet på bomullsprogram på 40 grader og vaskeball med litt grønnsåpe (sammen med to andre vottepar)

To grå par størrelse dame. Til det lysegrå paret brukte jeg akkurat to nøster finullgarn (var igjen ca 20 cm garn da jeg var ferdig...). Jeg tok ikke sjansen på å få for lite garn til det koksgrå paret, så der strikket jeg inn striper.

Barnevotter str 8 år strikket i vamsegarn etter Ullkurvens mønster. Tror de ble bittelitt små i størrelsen etter tovingen.
Disse vottene er samme størrelse og mønster som vottene på forrige bilde, men jeg fikk for lite garn til to tomler. Derfor ble det mørke tomler i stedet :-)
I've knitted five pairs of mittens and feltet them in the washing machine. The two child mittens are from Ullkurven's pattern, while the three female mittens are from an almost similar pattern I once received from my mum. All mittens are for sale at the Christmas fair :-)

Ingen kommentarer: