torsdag 25. september 2014

Heklet hjertegirlander

I materialpakkene jeg nevnte i forrige innlegg, var det også mønster og garn til heklet hjertegirlander. I forbindelse med oversettelsen av mønsteret fra engelsk til norsk, heklet jeg noen hjerter. Dvs, 7... Var så godt i gang :-) Kunne jo ikke like gjerne legge vekk hjertene, så fine som de var, så i dag heklet jeg 3 hjerter til før jeg heklet dem på en luftmaskerekke. Resultatet er et dekorativ girlander.

Trikset når man skal lage noe for salg på julemessa, er å vite at hvis det ikke blir solgt, tar jeg det gjerne med hjem igjen. Eller gir det videre i julegave. Og den følelsen har jeg med disse hjertene :-)

Det engelske mønsteret finnes på nett hos Sarahndipities. Hvert hjerte består bare av 3 omganger, det lærer man fort utenat :-)

Girlanderet kan man henge over ei dør, rundt en tuja eller på ei innendørs hylle. Fikk julestemning, jeg nå :-)

While translating the English pattern for heart garland from Sarahndipities into Norwegian for the free kits mentioned in the previous post, I crocheted some hearts. Actually seven... Couldn't throw them away either, so I finished three more today, and then assembled them as a garland. I can feel the Christmas spirit :-)

Ingen kommentarer: