tirsdag 30. september 2014

Hyttetur og julemessestrikk

I helga hadde jeg med eldstejenta og to av hennes venninner på hyttetur. Det ble ei flott helg med mye fellesaktiviteter, som kort- og brettspill, basseng, kino og tur.


Men innimellom syntes jentene det var greit å finne på litt alene også, og da var det godt å ha med strikketøyet! Jeg tok med strikkepinneetuiet og et par poser fra materialpakkene:

Dette sitteunderlaget hadde jeg startet på før helga, så jeg strikket det ferdig første hyttekvelden. Jeg la opp 60 masker på pinne 7 i vamsegarn, men ser at det med fordel kunne vært litt bredere. Neste gang legger jeg opp 70 masker. Størrelse før toving: 66x53cm. Etter toving: 52x41cm. Det ble tovet på 40 graders bomullsvask med litt grønnsåpe i vaskeball.

Ullsokker i Rubin-garn fra Sparkjøp. 48 oppleggsmasker, 35 omganger på skaftet i 2 rett, 2 vrang, hælfelling, deretter 40 omganger fot før tåfelling. Ser at skaftet godt kunne vært litt lengre, men da er det ikke sikkert at det hadde vært nok med ett nøste pr sokk.

Lange, gode og flotte sokker med selburoser. Såfremt noen liker rosa, er vel disse også salgbare på julemessa? Mønster Chicken legs fra Drops. Strikket i restegarn fra mammas lager :-)

I took our eldest daughter and two of her friends to the cabin last weekend. We had much fun together, but occasionally, the girls wanted to do things on their own too. I enjoyed knitting :-) I brought two Christmas fair knitting kits in addition to the butt cushion I had already started knitting.

Ingen kommentarer: