søndag 17. august 2014

Damegenser med rundfelling og sikksakkmønster

I ferien var jeg innom fabrikkutsalget til Sandnesgarn. Liker å kalle den "godteributikken" :-) Der kjøpte jeg garn for å strikke Fox Sweater fra Drops til meg selv. Liker godt både mønster og fasong, og gleder meg til å bruke den når høstkulda setter inn!


Jeg kjøpte ni nøster med alpakka ull (har ca 1/2 igjen) og 3 nøster fine lace fra Rowan (har 1 igjen. Drygt!!)
Med pinner nr 5,5 mm og 15 timers biltur hjem fra siste stopp i ferien var ett og et halvt erme og hele bolen opp til rundfellingen ferdige da vi kom hjem. Med nattevaktshelg ikke lenge etterpå ble genseren fort ferdig ;-) Så har den ligget en liten stund for å få trådene festet og bli lett dampet. Har jo ikke akkurat hatt behov for ullgenser, så den har ligget godt ;-)

I love this sweater that I've knitted for myself! Looking forward to wearing it in those cold evenings in the fall. Yarn from Sandnesgarn and Rowan, and pattern from Drops Design.

Ingen kommentarer: