fredag 6. desember 2013

Hjerte-lig jul!

Etter julemessa fikk jeg bestilling på å strikke og tove hjerter á la Ulla-Bella. Denne gangen strikket jeg i Vamsegarn fra Rauma, og det er drøyere enn Iglo fra Europris. Av to nøster ble det 11 hjerter, kan nok få til ett til med restene fra begge nøstene. Jeg tovet alle hjertene samtidig i maskinen (60 grader finvask med grønnsåpe i vaskeball).
Til dere som trenger fyll i ting dere lager: jeg har prøvd forskjellig, men dette er favoritten min, innmaten i Gosa Slån pute fra IKEA. En pute koster 9 kroner, og da har man fyll til maaaaange hjerter. Alle hjertene til julemessa og disse er fylt fra samme pute og fortsatt har jeg igjen kanskje 1/5 av puta.
Following the Christmas fair, I received an order for knitted and felted hearts (Norwegian pattern from Ulla-Bella). Eleven hearts are done now and ready for delivery. Having tried various stuffings previously, my ultimate favourite is the polyester fiber fill from Gosa Slån Pillow from IKEA. Really cheap, too!

Ingen kommentarer: