mandag 9. desember 2013

Endelig advent i hus!

Den første helga i advent ble innledet med betongsaging i huset vårt... Det utsatte adventspyntingen og julestemningen, og når meislingen var over, var det ingen vei utenom en skikkelig rundvask!! Makan til finstøv...
Med nyvasket hus fikk adventsstjerna komme opp inne, og når snøen dalte og la et rent og fint dekke overalt, ble det skikkelig stemning ute også!
Ny kalender av året. Et kort for hver dag med tilhørende bibelvers å lese fram mot jul. Jeg redigerte kalenderen til Lauren Wilgus i Photoshop, slik at jeg fikk norske navn på bibelbøkene.
Juleølet er brygget, og første smak av det blir når vi arrangerer lutefisklag neste uke :-)
Vi reiste på hyttetur til Oppdal i helga, bare vi 5. Det var en flott og avslappende helg! Lørdagen sto jeg på slalom igjen for første gang på ørti år, og jeg er like hel :-) Gøy, gøy, gøy!!!
En tur på langrenn ble det også, men det ble en kald opplevelse...
Jeg kjøpte garn til helga og la opp i bilen på vei til Oppdal (med hodelykt som belysning...). Når jeg kom til ordentlig lys, fant jeg ut at jeg bare måtte rekke opp igjen, for det ble feil størrelse :-( Nå har jeg satt i gang på nytt, og bilde kommer når prosjektet er ferdig!

 I've finally washed the entire house after my hubby went chiseling to break up concrete in our house the day before First Sunday of Advent... Having completed the washing, I also took out the Advent decorations. A wonderful snowfall added to the Christmas mood being set :-)
The whole family spent the weekend together in a cabin in Oppdal. The conditions were great both for cross-country and alpine skiing, so we spent much time outdoors.

Ingen kommentarer: