mandag 14. oktober 2013

Inga-lue

Jeg har strikket ny lue i alpakka. Ikke til ungene denne gangen, men til meg selv :-) Lua heter Inga hat, og mønsteret er gratis på Ravelry.

Mønsteret er på engelsk, og nederste kant skulle flettes på en spesiell måte med to farger. Jeg tenkte at vrangbord med annenhver farge sikkert ble bra nok. Når lua var ferdig, syntes jeg ikke det lenger... Så da klippet jeg av fra den hvite kanten og ned vrangborden, og satte luemaskene på pinne. Tilslutt strikket jeg på enkel vrangbord 1r, 1 vr i bunnfargen heller.
I disse selfie-tider legger jeg ut et fargekjedelig og lettere utydelig bilde av hvordan lua ser ut på hodet. I allefall forfra... Mønsterrapporten repeteres 3 ganger, så i toppen er det et trippelkryss etter fellingen.
I've knitted the Inga hat for myself. The rib is an alteration, the original has a two coloured braid. Free pattern from Ravelry.

Ingen kommentarer: