mandag 16. september 2013

Julemessestrikking

For to uker siden var husbonden og jeg på firmatur til Italia. Veldig kjekt! På de tre flygningene ned strikket jeg grytekluter til julemessa, og nå i helga fikk jeg endelig heklet kanten rundt:
Mønsteret er gratis og printes ut fra Drops. Jeg heklet en fastmaskekant rundt gryteklutene tilslutt, og så en viftekant. Synes det ble finere enn å bare sy sammen oppe og nede, slik det sto i mønsteret. Resultatet ble litt avlangt, men neste gang strikker jeg ikke rillekant nede, siden jeg likevel skal hekle kanter.
Mormor rydder i boden sin, og sist jeg var der, fikk jeg med meg en pose med garn. Denne vinkellua str 6mnd er strikket i Perlegarn. Denne lua har kjempegod passform! Siden jeg ikke kjenner noen med guttebaby som lua kan passe til nå, blir den også til salgs på julemessa :-) Mønsteret er fra Gros blogg.
I've been doing some knitting for the Christmas fair: a pair of pot holders (free pattern from Drops) and a miter joint baby hat (pattern from Gro's blog).

Ingen kommentarer: