torsdag 12. september 2013

Eplekake og wallart


I går kveld hadde jeg forening, og i den anledning testet jeg ut en eplekake-oppskrift jeg fant hos The Farmer's Wife. Den var sjeldent god, og spørsmål om jeg delte oppskriften kom kjapt :-) I tilfelle flere har bugnende epletrær og vil lage seg en god høstdessert, kan denne anbefales! (PS: jeg brukte litt mer smør enn hva oppskriften sier for å få deigen smuldrete nok på topplaget, og også litt mer maizenna for å få kryddersausen tykk nok) Jeg doblet oppskriften og laget kaken i liten langpanne (den typen med tilhørende lokk og hanker)
Folk som kjenner meg, vet at jeg gjerne skulle ha byttet ut kjøkkeninnredningen som er fra sent 80-tallet. Jeg har innsett at det ikke skjer på en stund, så da får jeg "oppgradere" med litt pynt heller. Her har jeg klistret på litt av bibelverset fra Jeremia 20,13 Sing to the Lord! Give praise to the Lord! He rescues the life of the needy from the hands of the wicked". Teksten er skrevet i Photoshop, flippet horisontalt, skrevet ut, overført til baksiden av wallart-klistermerke, klippet ut og festet på ei skapdør. Mye lettere enn det høres ut som!

I served apple bars (recipe from The Farmer's Wife) at the bible study group last night, and they were an instant success! One of the cupboards in our kitchen has been decorated with homemade wallart, two words from Jeremiah 20:13. The text was written in Photoshop, flipped horizontally, printed, transferred to the back of a wallart paper, then cut out. Actually, it's much easier than it sounds!

Ingen kommentarer: