tirsdag 10. januar 2012

Tre vise menns kapper

I romjula var det juletrefest på bedehuset, og jeg var med i komiteen. Tradisjonen tro fikk barna godteposer, og det var de tre vise menn (vel overtalte konfirmantgutter...) som delte dem ut. Utkledningen var gullkroner i papp og kapper som jeg sydde av fleecepledd fra IKEA. Disse pleddene har både en ferdig dekorativ kant nederst, og så slipper man mye ekstraarbeid med å kaste over stoffet siden det ikke rakner. Rundt halsen rynket jeg sammen stoffet og sydde over et sølvbånd. Halslukningen ble ganske enkelt en sikkerhetsnål :-) Ellers brukte jeg bånd og stoff jeg hadde fra før som pynt:


















En stoffremse fra julekjolene og et kongeblått velurbånd


















Sølvstjerner strøket på med vliesofix, stoffrestene er fra denne dukkekjolen.


















To enkle lengder med vevde blonder.

Our bethel arranged a Christmas gathering on the fourth day of Christmas, and the three wise men came with treat bags for the kids. They wore robes that I sewed from IKEA fleece throws. I decorated them with ribbons and fabrics from my surplus.

1 kommentar:

Monstermønster sa...

Kjempeflotte kapper! Veldig god ide å bruke fleecepledd.