mandag 9. januar 2012

Skrårille-lue

Det var på tide at mor sjøl fikk seg en ny lue, og det ble en variant av Luefryd. Jeg brukte samme teknikk, men jeg byttet ut hullbordmønsteret med tykk rillestrikk. La opp 70 masker i Jadegarn fra Sparkjøp. Den ble flittig brukt i helga, bl.a på langrennstur som bildene rett under er hentet fra:













Og under ser dere både hvordan lua ser ut rett forfra og hvor flott morgensol vi hadde i morges :-)













It's been a while since I've made any garment for myself, but I realized that I needed a new woolen hat in the cold. This one is knitted with the same technique as Obley hat, I just dropped the eyelet pattern and chose garter stitch instead.

1 kommentar:

Eli Kristin Magnussen sa...

Kjempeflott lue - kjekt å fornye tilbehøret til deg selv også! ;)

Det var hos deg jeg fant oppskriften på guttelue og nå har jeg kost meg med bloggen din igjen. Jeg bøyer meg i støvet - er så imponert over hvor kreativ og allsidig du er! Utrolig mye kjekt og hjemmelaget er alltid toppers spør du meg! :D

Ha ei super uke!