mandag 17. oktober 2011

Luefryd!

Nå har jeg skrevet ned mønsteret til denne lua som eldstejenta fikk, men jeg har moderert den slik at den ikke er så posete... Denne utgaven ble nusseligere, synes jeg. Luene er strikket i Mor Aases nye garn med 55% merinoull og 45 % bomull, godt og mykt og klør ikke :-) Lille-prinsessa og "blådukka" stiller som modeller, men begge luene sendes i gave til en annen prinsesse.

Mønsteret finnes gratis inne på Ravelry både på norsk og engelsk under "Obley hat". Evt kan jeg sende pdf ved forespørsel :-)



I've written the pattern for this hat, you'll find it in Ravelry as "Obley hat". The pattern is in both English and Norwegian :-)

4 kommentarer:

Mona sa...

For en nydelig lue! Og takk for at du deler oppskrift, jeg har nemlig ei som helt sikkert blir glad for en sånn :)

Jane sa...

Hvor er den flot :-) Fin prinsesselue.

Hege sa...

Nydelig lue!!!

siwi sa...

Så fin, denne havner rett i strikke kø! Så kjekt at du deler oppskriften.