søndag 18. september 2011

God-helg og poselue



Vi har hatt ei kjempeflott familiehelg. I går herjet vi i bassenget et par timer før vi reiste inn til Trondheim. Der lekte vi i en nyoppdaget park med spennende aktiviteter. Å springe over steiner i et vannspeil var noe av det kjekkeste :-) Utrolig nok var alle like tørre da vi reiste hjem!



I dag grillet vi sammen med to vennefamilier ute i det fantastiske septemberværet etter formiddagsmøtet. Koselig å se hvor kjekt ungene hadde det sammen med å springe, klatre, vasse, plukke steiner og spise godteri!



Eldstejenta vår har fått plass på piano på kulturskolen, og er veldig ivrig på å øve. Her har hun på seg den nye yndlingslua. "Mamma, når kan eg få ha på den nye luo du strikka?" (Hun har sviktet trønderdialekten...) "Når det blir kaldt, det er ull-lue vet du". "Eg trur det blir kaldt i måro, eg..."
Denne lua var det spennende å se hvordan ble i virkeligheten, for den har bare eksistert som et tankeprosjekt tidligere. Jeg synes vel egentlig at den ble i overkant posete, men jenta er storfornøyd. Jo mer baggy, dess bedre! Den er strikket med en tråd superwash ull og en tråd akrylgarn med glitter som jeg kjøpte i Riga i mai. Jeg skal strikke en til mens jeg renskriver mønsteret på den, i tilfelle flere begynner å komme i luemodus nå mot høsten :-)

This weekend has been incredibly relaxing, and we've spent much quality time together as a family. We went swimming in the pool, playing in a newly discovered park og barbecuing outdoors with friends. Our oldest daughter has also worn her newest hat that I knitted for her. Being just baggy enough, it has turned into her new favourite :-) I'll knit one more while checking the pattern, in case anyone else is starting to prepare for a colder fall and winter.

Ingen kommentarer: