lørdag 2. januar 2010

Á la Hermine lue



På togturen ned fra juleferien hadde jeg med meg en ferdig vrangbord i rødt Alpakkagarn, strikkepinner og ingen anelse om hvordan resten av luen skulle se ut. Men de eldste barna satt med hver sin DS og lille-engel lekte med de andre barna i familievogna startet jeg med en flettevariant av Odessalua. Det fungerte dårlig, så jeg rekte opp igjen. Deretter prøvde jeg et "lag-mønster-mens-du-strikker-mønster", som heller ikke ble noe særlig. Så da tegnet jeg meg et mønster etter lua Hermine hadde i den siste Harry Potter-filmen. Trodde jeg... Hukommelsen er ikke så bra som jeg trodde :-) Når jeg ser bilder av lua i etterkant er hullmønsteret på vrangmasker, mens jeg har strikket de i rettmasker.

Vel, uansett, lua ble ferdig og er allerede gitt bort i nyttårsgave til en kollega.
While sitting on the train back home from the holidays I knitted a hat. It was supposed to be a Hermoine look alike-hat, from the one she's wearing in the latest Harry Potter film. But now that I see pictures of the hat on the internet, I see that the yarn over pattern is done in purl stitches, and I did it in knit stitches.

Well, the hat is finished and given as a New Year's gift to a colleague.

1 kommentar:

Nina Rigmors Hus og hjem sa...

Takk for sist! Glemte å si til deg at Natalie ble veldig glad for luen hun fikk. Nå er jeg kuul sa hun selv.
Svigermor ble også veldig imponert av håndarbeidet ditt!