tirsdag 5. januar 2010

Mimouna restesjal


Det er kaldt her. KALDT! Men jeg elsker det :-) "Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær." Så sant, så sant. Det er viktig med ULL! Av restegarnet etter den røde lua i forrige innlegg strikket jeg et Mimounasjal til lille-engel i går kveld. Det ble tatt i bruk på vei til barnehagen idag.

Tror jeg snart må strikke et varmt, mykt skjerf til englegutten, for han klikker av ting som har antydning til å stramme rundt halsen. Dermed går han med en bomullsbandana løselig knyttet rundt halsen. Lite varme i det når graden kryper lenger og lenger ned på minussiden...

Ellers KOSER vi oss i og med snøen, bare se:






It's cold here, really COLD, so keeping warm with woolen garments is important. The left-over yarn from the red hat in the previous post has now been turned into a soft Mimouna shawl for little angel. And I think I have to knit a warm and soft scarf for angel boy soon, since he's wearing a bandana only loosely tied around his neck.
-
The pictures above are glimpses from our visit at some friends' place, they have a great sledging hill!

1 kommentar:

Åshild sa...

Oi, så mye fin snø! Tusen takk for det fine julebrevet og bilde vi fikk i posten! Artig å komme fra ferien og finne masse julepost - kan tro jeg koste meg!