tirsdag 11. august 2009

Prosjekt restegarn #10


Restegarn er restegarn, enten det er til strikking eller hekling, så på det siste prosjektet valgte jeg et hvitt nøste DMC heklegarn/heklenål 1,5. Jeg har heklet et hjerteornament som sto i ukebladet Familien 25/01. I bladet er det montert inne i en grønn julekrans og med ei rød sløyfe, så jeg får kanskje spare det til jula.
Ellers har jeg heklet flere kors-bokmerker. Mønsteret fant jeg på ravelry (cross bookmark), men for de som ikke har registrert seg der finnes mønsteret også her. Jeg likte det med en gang, men jeg synes det så litt vanskelig ut - så feil kan man ta! Dette er både et enkelt og kjapt prosjekt hvis man kjenner til luftmasker, fastmasker, kjedemasker og staver. Og det blir bare to tråder å feste... Fine som smågaver eller julemessearbeid.



Arbeidene er spent ut på isopor under stiving.

Tre stadier: ustivet, stivet, ferdig pyntet med snor.

My last craft in my stash yarn project was crocheting. I made a heart ornament, which I might attach in the middle of a Christmas wreath with a red ribbon. Apart from this, I've also crocheted cross bookmarks. I found the pattern at ravelry, but for those of you who are not registered, you can also find it here. I immediately liked it the first time I saw it, but it looked difficult - what a misconception! This is both easy and quick as long as you know how to chain, single crochet, slip stitch and double crochet. And there are only two threads to weave in...

3 kommentarer:

Rafikimama sa...

Kjempeflotte arbeider :)

frøken ij sa...

Så lekkert. Ser skikkelig pirkete og vanskelig ut. Flott restesett i blått til dukken også :)

ennahs lille hjørne sa...

utrolig fine :) så kjempe vanskeilig ut, de hjertene kan man jo henge opp som pynt.. og hvis du har røde kan de gjøre seg godt nå til jul;)