søndag 11. januar 2009

BLÅNISSEDUKKE


Vi benket oss foran tv'en i desember for å se Jul i Blåfjell, og vi ble glade i Turte, Tvilling og alle blånissene. Dette var en fin samlingsstund for familien i en oppkavet hverdag. På toget ned fra juleferien hadde jeg som tidligere nevnt to prosjekt, og blånisseklær til engle-jentenes dukker var ett av de. Jeg fikk strikket to luer, mens genser og bukse ble til noen dager senere. Garnet minket fort med tykke pinner, og dermed fikk jeg for lite garn til å strikke to gensere. Det får bli et punkt på ærend-lista neste gang jeg skal til byen :-) Men jeg har nok blått garn til å strikke votter og sokker, men det får bli en annen gang. Hvilket vil si at det sannsynligvis aldri blir... Har mange andre ting jeg heller vil lage!

We loved watching last year's Advent TV series for children on national TV in Norway, and enjoyed getting to know Turte, Tvilling and all the other blue pixies. It was great sitting down together as a family on rather bustling days. I started knitting blue pixie clothings for both angel girls' dolls on the train back home from Christmas vacation. Two hats were the results, and the sweater and trousers were finished a couple of days later. Unfortunately, there wasn't enough yarn to knit two sweaters, so I'll try to remember to get more the next time I'm in town. I do have enough blue yarn for mittens and socks, though, but I'll see if I'll make them some other time. Which means I'll probably never make them... I have so many other projects waiting to be casted on!

Ingen kommentarer: