torsdag 11. desember 2008

JULEBAKST I BOKS

For noen dager siden erklærte jeg høytidelig at jeg var ferdig med julebaksten, og at jeg bare skulle kose meg framover (nå koser jeg jo meg med baking også, da...). Men jeg blir så lett fristet! "Bare en sort til"... Så idag sprakk jeg. Likevel har jeg ikke bakt så mye i år, i og med at vi reiser vekk.


Her er status quo:
- potetmeltopper (sandkaker)
- pepperkaker
- kakemenn
- kolastenger
- peanøttkjeks
- risboller
- mozartkuler
- brente mandler
- seigruter ( ifjor brukte jeg en evighet på å stikke ut små figurer...)
- sjokoladefudge

Et par sorter jeg gjerne skulle ha lagt:
- mormors cocktailkjeks
- strull
- marvpostei
- krumkake
- goro
--------men det får bli til neste år :-)

Some days ago, I solumnly declared that I was finished baking for Christmas. Now I was just going to enjoy the season (well, I do enjoy baking, as well...). But I am easily tempted! "Just one more type"... So today I fell off the "baking wagon". But I haven't really baked much this year, since we won't be here for Christmas.

Names listed are Norwegian Christmas cookies/confectionary candy which I have already made, or those I would also have made if we were here for the holidays.

Ingen kommentarer: