torsdag 4. desember 2008

BRODERTE JULESTRØMPER



Etter at jeg broderte julestrømper til englebarnas søskenbarn, ble det ytret et ønske om at jeg skulle brodere til englebarna også. Så det hadde jeg bestemt meg for å gjøre før jul, men jeg trengte litt tid til å bestemme meg for hvordan de skulle være. Under litt blogg-surfing ble jeg veldig inspirert av Metteflette's fantastiske julestrømper. Min utgave er litt «grovere», men jeg liker raske og enkle prosjekt, så da ble det sånn. Synes igrunn at de ble ganske tøffe likevel :-) Men jeg ser at rødfargene på monogrammet og stoffet øverst ikke passer helt... Får ser om jeg gjør om de et annet år. Korstingsmonogrammene er hentet fra dette gratismønsteret fra DMC

My sweet angels uttered a wish for me to embroider Christmas stockings for them too, since I had already made for their cousins. I decided to comply this wish before Christmas, but I needed some time to make up my mind on how they were going to be. While surfing some craft blogs, I got really inspired by Metteflette's incredible Christmas stockings. My version is a bit «coarser», but since I like fast and easy projects, this is how they turned out. Actually, I think they look great even though :-) But I see that the red colour in the monogram and the red colour on the fabric don't really fit together.. I'll see if I'll redo it some other year. The crosstich monograms are from this free pattern from DMC.

3 kommentarer:

Titt Tei sa...

Kristin!!!!!! Hi hi! Visste ikkje at min kjære nabo hadde blogg! Kom tilfeldigvis innom denne gjennom Inga May sin hobbyblogg. FANTASTISK FIN OG INSPIRERENDE BLOGG!!!

Åshild sa...

Hei Kristin!
Kjekt å oppdage at du har blogg!Skikkelig flotte strømper!

Rita sa...

Hei! Koselig å snakke med deg!! er så mektig imponert over hvor produktiv du er. Artig å finne igjen sjalet du heklet til meg i påska. Gleder meg til å treffe deg til jul!