mandag 22. september 2008

NYE LUER = KLAR FOR VINTER



Nå har jeg strikket nye luer til de to minste englebarna, og lue til prinsesseengel er på pinnene. Den avsluttes forhåpentligvis ikveld :-) Den burgunder lua til lilleengel er etter eget hode, men hekleblomsten fant jeg oppskriften til her. Utgangspunktet for engleguttens lue heter Amazing hat, og jeg falt for strikketeknikken. Den ser veldig avansert ut, men man strikker bare med en farge om gangen. Jeg synes mønsteret passer godt til en guttelue, men jeg valgte litt annen felling på toppen. Vet ikke helt om jeg er fornøyd med min variant, får se om jeg har ork til å gjøre om den. Den er nemlig allerede "redigert" etter at den ble ferdig: rillekanten rullet seg opp, så jeg rekte opp den og strikket på vrangborden etterpå. Har mange nye prosjekter jeg heller vil starte på enn å justere et ferdig prosjekt...



I have knitted hats for the two youngest angel kids, and one for princess angel is on the needles. I hope it will be binded off this evening :-) The burgundy hat for little angel is my own design, but I found the pattern for the crocheted flower here. The basis for angel boy's hat is called Amazing hat, and I totally loved the knitting technique. It looks so advanced, but you actually just knit with one colour at the time. The pattern works great for a boy's hat, I think, even though I chose a different way of finishing than what the original pattern said. I'm not quite sure whether or not I'm completely satisfied with my variant, I'll see if I have the energy to redo it, since I've already "editet" the hat once after it was finished. The garter stitch rolled up, so I unravelled it and knitted the rib afterwards. I'd rather cast on for new projects than adjusting a finished one...

Ingen kommentarer: