onsdag 27. november 2019

Div julemessevarer

Vel blåst for årets julemesse! Her er div salgsvarer jeg laget, som ikke var av garn 😄

 Kakemiks for "mug cake" brownie i en kopp,. Fin venninnegave 👍

 Chai kaffe lages ved å blande sammen en chai krydderblanding (mange oppskrifter på nett) og så tilsette pulverkaffe. Selv drikker jeg jo ikke kaffe, men det er mye julestemning i krydderluktene! Jeg blandet 7 ss pulverkaffe med 1 ss chaikrydder.

 Ved å tilsette ferske og tørkede urter, får man en smakfull matolje. Husk at den ferske krydderurter må tas ut etter ca 1 uke.

 Enkel kalender ble laget av en plankebit som ble malt med noen restefarger, metallklype fra Søstrene Grene og printet kalender for 2020 fra Short Stops Designs.

 Jeg hadde noe lerretspapir liggende, og det printet jeg ut bokmerker på. Flotte design fra bl.a More like grace. Enkel dusk av moulinégarnrester.

Bedre sjokoladekalender skal du lete lenge etter! Helt enkel Freia melkesjokolade pyntet med smeltet hvit sjokolade.

 Endelig fikk jeg laget noen trehus! Flere år siden jeg lagret ideen på Pinterest for første gang... Jeg saget dem i to ulike størrelser, og mens noen ble beiset, ble andre hvitmalt. Teksten er vinyl kuttet med min kjære Silhouette Cameo.

Engler av tre med betonghode og metalltrådvinger. Hodene ble støpt i cake pop form 😉, og jeg satte en bit av en grillpinne inni kula før betongen stivnet. Boret et hull i "kroppen" som passet til diameteren på grillpinnen.

This year's Christmas sale at church was a success! Here are some of the non-yarny DIYs I made 😃

1 kommentar:

Marit Johanne sa...

Mye fint! Inspirasjon til neste års messe :)