mandag 3. juni 2019

Konfirmasjonskaker

På Kristi Himmelfartsdag ble junior konfirmert, og vi hadde en fantastisk feiring. Jeg laget disse to kakene til han:

 Marsipankake med spiselig bilde bestilt fra Elegant Edible Icing. Laget bare en enkel icing-bord rundt rispapir-bildet og satte på noen marsipanroser, så ble den passelig pyntet. Enkelt, men fint!

Bærbar PC-sjokoladekake. Tastaturet er smeltet kokesjokolade som jeg fylte i en silikonform som jeg kjøpte på nettet for flere år siden. Jeg har laget meg et kakebrett med støtte, slik at jeg får satt "skjermen" litt opp.

We celebrated our son's confirmation last week, and I made these two cakes for him. The edible picture on the marzipan covered "sponge cake" (Norwegian speciality) was ordered online from Elegant Edible Icing, while the chocolate laptop cake had a chocolatey keyboard (melted chocolate filled in a silicone mould).

Ingen kommentarer: