onsdag 28. desember 2016

God jul!

God jul til alle blogglesere! Statistikken viser at det er gjennomsnittlig 100 lesere hver dag, og det synes jeg slett ikke er verst, siden jeg verken sikter mot noen toppbloggerliste eller berømmelse :-) Her legger jeg ut tips og fremgangsmåter, lenker og ideer, like mye til meg selv som til andre. Velkommen innom i det nye året også!

Her er litt julestemning fra heimen, og noen hjemmestrikkede julegaver:

Det er mye "tradisjonen tro" i forbindelse med jula, bl.a at jeg lager egne pepperkakehus til ungene som de får dekorere. I år pynter de opp peishylla :-)

Når julegardinene henges opp og vintersola lyser inn vinduet og farger hele kjøkkenet i et rødt skinn, DA er det julestemning!
Denne retro julekrybba i plast kjøpte jeg for en tier på gjenbruksbutikken før jul. Jeg har noen barndomsminner med en slik krybbe, uten at jeg helt klarer å plassere den til hus eller folk. Uansett syntes jeg at den var litt søt.

Disse klistremotivene har jeg overført via blåpapir på et stort klistremerkeark, og deretter klippet ut. De er en fin påminner om julens egentlige budskap, og hilser oss på vei ut ytterdøra. Men engelen sa til dem: "Frykt ikke! Se, jeg forkynner dere en stor glede, en glede for hele folket!" (Luk 2,10)

Enda en pepperkaketradisjon; egne pepperkakehjerter dekorert av barna.

Heklet girlander med julerøde hjerter etter mønsteret til Skip to my Lou henger over ene døra.

I år bakte jeg flatbrød for første gang på mange år! I ungdommen hjalp jeg mormor, så noen triks har jeg jo fått med meg, men det er fortsatt forbedringspotentiale... Skal prøve igjen noen ganger før konfirmasjonen til våren ;-)

Eldstejenta ønsket seg Mariussokker, så det fikk hun i julestrømpa.

Ene fadderbarnet vårt fikk en Osloanorakk til jula. Strikket i Drops Nepal i fargene 8905 og 8783 på pinner nr 5.

Både husbonden og begge jentene fikk tovavotter. Skulle gjerne strikket til junior også, men han bruker aldri votter, for han fryser aldri på hendene... Mønster fra Ullkurven.

Merry Christmas to all readers! Looking forward to your visits to the blog in the new year also :-)

Ingen kommentarer: