mandag 9. mai 2016

Manchester City-kake

Til denne helgen fikk jeg kakebestilling til konfirmant som heier på Manchester City. Logoen var ønsket som pynt på stor rektangulær marsipankake:



I og med at det var endel mindre deler, spesielt på skjoldet, valgte jeg å bruke vodka-metoden og ikke gjennomfarget og utskåret marsipan. Jeg blandet farger for å få de rette nyansene.


Når malingen var ferdig, skar jeg ut selve logoen og plasserte den på kaka. Det tar jo litt tid med selve penslingen (iallefall med tynn pensel, slik jeg hadde...), men dette er en lett metode der det er enkelt å få godt resultat!

This weekend's cake order was for a young man's confirmation. He is a devoted supporter for Manchester City soccer club, so he wanted their badge as decoration on his cake. I chose the vodka method, being more tiny parts on the shield and everything. Finally I just cut the outer lines and placed the club crest on top of the cake. Simple, yet advanced looking :-)

Ingen kommentarer: