mandag 11. april 2016

Strikkegaver til babyshower

I går var jeg invitert til babyshower for en venninne. Det var første gang jeg deltok på denne amerikanske tradisjonen som nå begynner å spre seg i Norge.



Alle gjestene har med gaver til babyen eller mor, og (ikke overraskende, kanskje) hadde jeg strikket noe til babyen; bleiebukse i merinoull fra WHW (gratis mønster på Ravelry) og Baby Booties Ugg fra Lana Creations. Ett nøste merinoull fra Sandnesgarn var nok til både bleiebuksen og tøflene. Jeg strikket med pinner 3,5 og 4 på buksen og 3,5 på tøflene.

Buksen strikkes frem og tilbake, og mønsteret (på engelsk) er enkelt å følge.
Tøflene er også forholdsvis enkle å strikke, og det er mange forklarende bilder på mønsteret. Jeg endte likevel med å strikke sålen litt annerledes. Er ikke sikker på at det ble den letteste og peneste varianten, så ved en eventuell neste gang gjør jeg det kanskje annerledes igjen ;-)

I attended the babyshower for a friend last night, and I brought homemade, knitted gifts. A baby diaper cover (pattern from WHW) and booties (Lana Creations). A fun night with great girls :-)


Ingen kommentarer: