onsdag 27. april 2016

Nancy


Ferdig med ny Nancy i mine farger og min størrelse! Justeringen denne gangen var å strikke en kile i sidene på bolen og midt under ermene før rundfellingen. 2 økninger = 16 masker ekstra til rundfellingspartiet.


Jeg bestilte Drops alpakka fra Garnius, og valgte antall nøster ut fra mønsteret. Endte opp med å bruke kun 5 nøster av bunnfargen (mellomgrå 517) og 1 nøste av hver av mønsterfargene (100 natur og 2917 turkis). Jeg hadde bestilt 2918 mørk turkis som stjernefarge, men den ble for skarp i fargesammensetningen. Er ikke så helt enkelt å vite akkurat hvordan fargene virkelig er når man bare ser dem på nett og ikke kan holde dem sammen... Jeg endte opp med å kjøpe et nøste Sandnesgarn alpakka 6554 istedet, og ble veldig fornøyd!

Finally a Nancy jacket in my colors and my size :-) I ordered the alpaca yarn from Garnius, and even though I chose skein numbers from the pattern, I ended up using much less than required. 5 skeins for the base color, and 1 skein for the three pattern colors. Knitting a wedge in both sides on both arms and body of the jacket made sure it would be wide enough around the breast area this time...

Ingen kommentarer: