onsdag 11. november 2015

Dekorativ julekube

Klart for barneklubb igjen i dag. Jeg oppdaget plutselig at det minker på klubbdager før jul, så derfor måtte vi starte tidlig med å lage litt julepynt:

Jeg kjøpte 48 x 48mm planke hos bygghandleren og kappet den i likesidede kuber. Ungene skal få pusse sidene og kantene med sandpapir selv.

Her er testkuben min. Jeg fant ulike vintage postkort på nettet som jeg redigerte i Photoshop og la til bibelvers fra juleevangeliet.

Bildene på 45 x 45mm ble printet og klippet ut, og deretter limt på med decoupagelim. Et toppstrøk decoupagelim forsegler bildet. Kommenter eller send meg en melding i kontaktskjemaet (høyre marg) hvis du vil lage en kube, så kan jeg sende deg bildene :-)

Erfaring: denne aktiviteten gikk kjempebra! Etter å ha forklart ungene fremgangsmåte i plenum, var de veldig selvgående. Tips: lim på alle bildene før toppstrøket. Hold i hjørnet under toppstrøket. Ikke legg kuben rett ned til tørking, da ødelegges bildet på undersiden. Støtt kuben til å stå på en sidekant heller.

Here's a glimpse at what the kids will be making at Kids' Church this afternoon; a Christmas cube with vintage images and bible passages from the Nativity.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Denne (som alt annet du lager) var kjempefin! Hadde vært moro å prøvd å lage den... selges sånne og på julemessa? Rita

Englemor sa...

Det ble igjen materialer til noen kuber, så de lager vi på felles bake- og hobbykveld for dameforeningene i morgen. Da kan du få se dem på julemessa, og enten kjøpe, eller finne ut at du vil lage selv :-) Snakkes!