fredag 2. oktober 2015

Svigerinnekofte

Denne Nancy-koften i alpakka har jeg strikket for svigerinnen min. Vi skal treffes i høstferien, derfor har jeg strikket på for å gjøre den ferdig. Er spent på størrelsen, for jeg strikket M etter mønsteret, og strikkefastheten er riktig. Likevel har den smale ermer og ikke riktig overvidde... #krysserfingrene


Koksgrå, lysegrå, hvit og lilla ble fint sammen. Eneste er at lilla og koksgrå blir litt like mørke i bordene.

I've knitted fast lately, trying to finish this Nancy jacket for my sister-in-law. We'll see eachother this fall break, so I was planning to deliver it personally :-) I have to say that I worry it might not fit perfectly. Can't understand why, though... I followed the pattern size M and the gauge is correct, but still the sleeves are slim and the width is not correct. #fingerscrossed

---------------------------------------------------
 
Notat: Koften ble passelig og veldig kledelig til flotte svigerinnen min. Hurra!! Eneste jeg måtte gjøre om var halskanten, den ble for vid etter mønsteret. Jeg felte nå slik at det gjensto 120 masker til halskanten, og det ble veldig passelig :-)

2 kommentarer:

åse sa...

Fin blogg, og kofte. Jeg har også strikket en i beigetoner, og en jumper i blått. Nå datt jeg innom bloggen din for å lete etter oppskrift / bilde av lue som jeg vil strikke av restegarnet. Men det er jo ikke så vanskelig så jeg får det til. Det er bare kjekt å bli inspirert av andre av og til.

Englemor sa...

Kjekt at du stakk innom :-) Jeg så den beige kofta på bloggen din, kjempefine farger! Jeg er faktisk akkurat i gang med omtrent samme bunnfarge, men andre mønsterfarger! Jeg har blogget om Nancy-lue av restegarn her: http://englemor.blogspot.no/2015/11/alpakkaluer-og-panneband-med-nancymnster.html