søndag 27. september 2015

Kors-dåpskake

I dag døpes yngstesønnen til et vennepar, og jeg ble spurt om å lage dåpskake. Jepp, har alltid lyst til det :-) Eneste aber'et er at jeg jobbet dagvakt på lørdag, og det ble knapt med tid. Ville nemlig ha litt familietid også før jeg skulle på nattevakt igjen... Kaka ble som den ble, jeg ble ikke helt fornøyd, ungene kunne ikke skjønne hvorfor, men Kjekken svarte "Mamman deres har litt for store krav til seg selv". Stemmer muligens det...

Jeg stekte sukkerbrød i Wilton's korsform, delte det i to og fylte kaka med jordbærsyltetøy og kremfløte. Marsipan er så tøyelig, så det er ikke noe problem å legge lokk på figurformede kaker. Forsiktig strekking mens man klemmer er trikset.

Dåpsbarn, kjole og plakett er laget i marsipan

I was asked by friends of ours to make a Christening cake for the celebration of their youngest son. As always, I love baking and decorating. However, the time schedule was a bit tight, both working day shift Saturday and hoping to spend some quality time with my family before night shift. I'm not completely satisfied with the result, the kids couldn't understand why. Mr. Hubby told them I expect too much from myself. That might actually be true...

Ingen kommentarer: