mandag 13. april 2015

Bøvertun-kofta

Nancy-kofta som jeg ikke ble fortrolig med, er solgt. Og nå er jeg ferdig med Bøvertun, og den er min desiderte favoritt!! Elsker både mønsteret og fargene ;-)

Etter mønsteret i Kofteboka skal Bøvertun med rundfelling strikkes ovenfra og ned. For de som vil ha maskene 'riktig' vei (som f.eks meg...) er det jo ikke noe problem å 'snu' mønsteret og strikke nedenfra og opp :-) Det er bare å starte å lese bakerst i mønsteret!

Knappene fant jeg i knappe-eska som jeg fikk av min gammeltante da hun pakket og flyttet. Dessverre hadde jeg et par knapper for lite, men de er kjente ('Hardanger' fra Tinn-Per), så jeg har godt håp om at jeg vil finne like knapper på en butikk om ikke lenge. Enn så lenge kan den like godt bare knappes i rundfellingen :-)

The Nancy 'kofte' (Norwegian knitted jacket) is sold, and I've finished a new one that I really love! The pattern 'Bøvertun' is published in a Norwegian pattern book with a round yoke. If you want the traditional sleeves, check out Sandnesgarn's free pattern!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei. Hvilken str strikket du? Den var veldig fin.

Anonym sa...

Jeg strikket str M

Unknown sa...

Hvilket garn brukte du?

Englemor sa...

Mener at jeg strikket koften i Sisu...