onsdag 12. november 2014

Tova flaskenisse

For en tid tilbake strikket og maskintovet jeg en flaskenisse etter mønsteret til Villmarkstausa. Nissen fikk litt neseproblemer, så den har stått en stund og ventet på kirurgisk inngrep: det sto ikke på mønsteret om nesen skulle fylles før toving, men jeg bestemte meg for å gjøre det. Det ble ikke bra. Det endte med at jeg måtte klippe av nesen... Jeg heklet en ny nese som jeg håndtovet og så sydde fast. Nå ser nissefar bedre ut :-) Den dekker en stor brusflaske.

Nissen er strikket i dobbelt ullteppegarn fra Sparkjøp. Jeg strikket den største modellen, så jeg brukte 1 helt nøste grått, 1 helt nøste rødt, og 1/2 nøste hudfarge. Skjeggulla er rester fra et garveri. Jeg skar av småbiter av skinnet, la skinn med ull på innsiden av nisseansiktet, og brukte heklekrok fra rettsiden for å hekle ut skjegget.

This knitted and machine feltet Santa covers a big soda bottle. The pattern is offered for free (in Norwegian...) from Villmarkstausa. I used scrap wool from a tannery for the beard.

Ingen kommentarer: