fredag 21. november 2014

Dagen før dagen...

I ettermiddag har en god gjeng vært på bedehuset og gjort klart til morgendagens julemesse. Vel hjemme nå i kveld er jeg sliten, men glad :-) Her er et par småhobby-varer jeg laget på tampen:

Poser med "Snømannsuppe". Etiketten laget jeg i photoshop, og cellofanposen er fra Søstrene Grene. Kjøper alltid med meg et par pakker hver gang jeg er der, kjekt å ha!

Disse fargestiftene har junior i huset siklet over mens jeg har holdt på og laget dem. Se fremgangsmåte på neste bilde.

Jeg kjøpte fargestifter på Europris, delte dem i biter og la dem i Legomann-formen min. Formen ble satt inn i ovnen på 175 grader i 7,5 minutter. Selv om det er en forholdsvis enkel hobby, tok det faktisk litt tid, for mellom hver smelting må jo figurene stivne nok til at de ikke går i stykker når jeg tar dem ut av formene.

Disse tre-skivene er fra et nedfallent tre nedi skogen ved der vi bor. Først saget jeg skivene, lot dem tørke et par uker, stemplet på motiv, saget hull og tredde i hamp. Jeg har også gjort klar noen tre-skiver uten dekor, der barn kan skrive navn, trykke på fingeravtrykk el.l.

Lyslykt laget av pinner limt på et tomt peanøttsmørglass med limpistol. Knyttet hamp rundt tilslutt. Dekorativt på mørke kvelder med tent lys i :-)

The Christmas sale is tomorrow!! Wow. No more time to make things, this is it. I had time for some simpler crafts these last days. Check out the pictures :-)

Ingen kommentarer: