onsdag 6. august 2014

Flasketrekk med selburoser

Endelig en gråværsdag... Sommeren har vært fantastisk, og vi har nytt mesteparten av tiden utendørs. I dag er det overskyet og småregn, og da er det lettere å gjøre ting innendørs, som f.eks å blogge ;-)

Jeg trengte nye, enkle og små prosjekter etter at raggsokkefeiden var over. Denne flaskeskjuleren strikket jeg etter mønster fra garnstudio. Tenkte kanskje det kunne selges på julemessa?
Selve trekket har jo enkel fasong og er lett å strikke, men mønsteret på det første trekket jeg strikket, gjorde at jeg måtte følge med på oppskriften hele tiden. Disse trekkene strikket jeg med selbumønster fra en barnevott. Det mønsteret kan jeg utenat, så da er det bare å strikke i vei!
We've had the most amazing summer, and we've been mostly outdoors enjoying the temperatures and the sun. Since today's weather is grey and rainy, indoor activities are welcome :-) I knitted these bottle covers at the beach during our trip. Pattern for the red and white one is from Drops Design, but the design had me paying attention to the chart all the time. I prefer knitting freely, so I chose a Selbu pattern I know by heart for the next covers. They might be marketable at the Christmas fair?

Ingen kommentarer: