torsdag 28. august 2014

Brettede gaveesker

I går hadde vi oppstart av barneklubben på bedehuset, og ca 30 unger var samlet. Kjempekjekt!


Dagens hobbyaktivitet var å lage små gaveesker. Det finnes utrolig mange maler på nett, bare google "gift box template". Jeg kjøpte to pakker papp på Søstrene Grene, en gull og en sølv. Jeg fikk tegnet rundt malen to ganger på baksiden av hvert ark. Tar mindre tid det enn at jeg skal lage like mange maler, eller at ungene skal sitte og vente på malen før de får startet. Etter at selve esken var klippet ut, brukte vi linjal og en stor nål til å ripe opp brettelinjene. Får finere bretter da :-) På sølvesken brukte vi tefat i endene til å ripe de buede brettelinjene. Er lurt å vente med å brette inn endene på sølveska før limet i skjøten har tørket. Tilslutt var det klart for pynting av eskene.

Dette er enda et eksempel på aktivitet der jeg planlegger med at ungene klarer alt selv. Men det er utrolig likevel hvor mye som må hjelpes og instrueres underveis.  To mødre som fulgte jentene sine for første gang ble med som hjelpere på hobbyrommet. Heldige meg :-)

The Kids' Club at our bethel had its first meeting yesterday, and 30 kids came! Even though I thought I had planned an easy craft activity, I was taken off guard as to all the help and instruction needed. Fortunately, two mums accompanying their daughters for the first time, were great help! The kids got to cut, fold and glue gift boxes. You'll find numerous templates by googling.

Ingen kommentarer: