torsdag 10. april 2014

Påskepynt

På barneklubben i går laget ungene påskepynt. Jeg hadde kjøpt billige blomsterpinner på Søstrene Grene som jeg saget av 8cm i toppen av. Deretter limte ungene sammen delene som et kors, tvinnet rundt litt naturhamp rundt midten, hamret fast en liten spiker på hver korsarm, før de satte korset i en selvherdende leire og pyntet med steiner. Oppskriften på leiren finner du hos The Pumpkin Patch. Den blir i utgangspunket hvit, men jeg brukte konditorfarge for å få den brun.
På fellessamlingen sang ungene:
 
 På Golgata sto det et kors,
Jesus hang på det korset.
I hagen var det en grav,
Jesus lå i den graven.
Men korset er TOMT,
graven er TOM,
Jesus sto opp og han lever!

Jammen godt at korset er tomt, hvis ikke hadde det vært liten grunn til å feire påske!

Siden den første hobbyaktiviteten var forholdsvis enkel og ikke tok så lang tid, tok jeg med mønster til påskeegg i perling også. Disse blir fine å henge opp i påska :-) Mønstrene printet jeg fra siden til EK Success Brands (design 1 og design 2).
Making Easter decorations was yesterday's craft activity for the kids attending the club. Since the cross was fairly simple and quickly assembled, I also brought patterns for bead eggs with Easter designs. The patterns were found at EK Success Brands (design 1 and design 2).

Ingen kommentarer: