mandag 7. april 2014

Berlin og lue med jukseflette

Eldstesnuppa og jeg hadde ei flott langhelg i Berlin sammen med ei venninne av meg og hennes datter.
Ombord på flyet strikket jeg på ei lue som skulle pakkes med til leirskole.
I dag morges, 1 time før avreise, fikk jeg festet trådene og dampet den. Mønsteret er mitt eget, og jeg skrev det ned på bloggen da jeg strikket en lik rosa lue, som dessverre har forsvunnet... De tørre fakta: alpakka garn fra Sandnes garn og rundpinner 3,5 og 4.
Jeg strikket 20 mønsterrapporter oppover, slik at det ble litt lengde på lua. Er visstnok viktig at den faller litt bakover ;-) Fellingen skjedde i løpet av siste mønsterrapport over 4 omganger.
My daughter's pink favourite hat has disappeared, and she wanted a new one for this week's trip with her class. I knitted during the flights to and from Berlin this weekend. Had a great time with my oldest daughter, a friend of mine and her daughter :-)

Ingen kommentarer: