mandag 24. februar 2014

Ny symaskin og dukkeklær


Rett over nyttår kjøpte jeg meg en ny symaskin i forsinket julegave til meg selv. Den har endel flere muligheter enn min gamle, og vi holder akkurat på å bli kjent med hverandre ;-)
I begynnelsen av vinterferien sydde jeg litt dukketøy. Det var to anledninger: "barnebarnet" vårt (altså minstesnuppas dukke, men kall henne for all del ikke en dukke, det er jo en baby!!) fylte 2 år for et par dager siden, og disse to kjolene fikk hun i gave fra "mormor" :-) Den burgunder kjolen er sydd av en ødelagt nattkjole med restestoff til ermer. Gullkjolen har nye stoffer fra Stoff&Stil.
Den andre anledningen var at vi skulle ned til Rogaland i ferien. Og siden jeg har hatt som tradisjon å lage dukkegarderobe til niesene mine når de fyller 2 år, og den yngste ikke fikk noen dukkeklær pga innspurt i kjolesøm til julemessa i fjor, var det kjekt å ta med noen plagg sørover nå. Genseren hadde jeg hatt liggende umontert maaaange måneder, så det var godt å få gjort den ferdig. Dåpskjolen er sydd av en gammel blondegardin i kjoledelen (som de tidligere dåpskjolene også). Heia gjenbruk!
Dette settet sydde jeg to like av, så fikk både minstesnuppa og yngste niesa hvert sitt. Buksa er ny chenille fra Stoff&Stil, mens blusen er av gamle gardiner.
I'm just getting to know my new sewing machine that I bought in the beginning of January. Last week I sewed some doll garments, as presents both for my youngest princess and my youngest niece.

Ingen kommentarer: