torsdag 28. november 2013

Juledekorasjon på barneklubben

I går var det siste vanlige barneklubb på bedehuset før juleavslutningen om 14 dager. Hobbyaktivitet var å lage en juledekorasjon:

Det har vært arrangert skoging her ved byggefeltet, og jeg fikk meg en bjørkestamme. Den var husbonden så snill å sage opp for meg, og så boret jeg hull midt på hver kubbe. Ungene satte i lysestake og limte på kongler, grener, knyttede sløyfer og liksomsnø.
Jeg hadde gjort klar til at ungene kunne lage filtblomster for å bruke som dekor også. Klipp ut sirkel, klipp deretter sirkelen som spiral. Nå kan man rulle sammen (start med innerste enden) hvis man vil lage en enkelt blomst. Men jeg synes det blir enda finere hvis man klipper bølger langs ytterkanten før man ruller. Mange av ungene syntes akkurat denne delene var litt knotete, så det ble endel alternative blomster :-)
The kids made Christmas decoration last night at the Kids' Club. I had bought felt for the kids to make roses, but this was kind of tricky for quite a few of them... Alternative flowers work as well :-)

Ingen kommentarer: