søndag 30. juni 2013

Hårspenne-reparasjon

Jeg rekner med at flere jente-mødre stadig må kjøpe inn nye hårspenner. Enten forsvinner de eller går i stykker. Hvis selve spennen er hel men fargelaget faller av, er det mulig å reparere på en enkel måte:

I dag har jeg påført ulike farger neglelakk på noen ødelagte spenner, to strøk. Er spent på om fargen holder eller om den vil sprekke opp. Jeg tenker at man eventuelt kan blande neglelakk med litt decoupagelim, da blir fargen muligens mer fleksibel og mindre utsatt for sprekker ved knekking av spennene..


 Minstesnuppa og jeg var iallefall umiddelbart fornøyd med resultatet. Hvis man vil pynte litt ekstra, kan man jo lime på noen små paljetter eller juksediamanter :-) Jeg har brukt selvklebende blomster fra Nille.
Instead of getting rid of hair clips with damaged decoration layer, I tested an easy way of reparing today: nail polish! It will be interesting to see if the polish will crack or not... If so, I'm thinking that a mixture of nail polish and mod podge might do the trick. For all those young princesses, why not add additional glam with rhinestones or sequins? I know our royal highness would love it!

Ingen kommentarer: