søndag 5. mai 2013

Magisk skinnfletting

I formiddag lurte 10-åringen min på om vi ikke kunne gjøre noe hobby sammen. Jeg var usikker på om jeg hadde noe vi kunne starte med impulsivt, men da sa hun "se på pinterest, da!" Begynner å kjenne mamma'n sin :-) Vel, på pinterest har jeg jo mange ting tag'et som jeg vil prøve ut. Dagens hobbytest ble magisk fletting :-)
Jeg fant fram skinnbiter, skar biter 22x3 cm, og skar opp til 3 lengder på 1 cm i lengden uten å dele opp helt til kanten i begge endene. Forklaring på flettingen finnes på Suzis crafts.
Etter endt fletting skar vi en åpning på tvers i ene enden, og klippet hakk i hver side i andre enden. Dette ble en ok lukking, men dette kan selvsagt gjøres på mange ulike måter.
My 10 years old wanted to craft today, and we tried the magic leather braid. Instruction on the blog Suzis Craft.

Ingen kommentarer: