torsdag 30. mai 2013

Drapert topp

Jeg liker godt draperte overdeler, så gleden var stor da jeg kom over instruksjon på mønster og fremgangsmåte hos Morning by Morning Productions!

Etter å ha tegnet mønster, sydde jeg første prøvetopp av et billigstoff fra Stoff&Stil. Det ble en heftig drapering... Går greit med en fin singlet under, men jeg satte igang med å moderere mønsteret.
Dette ble mer slik som jeg hadde tenkt! Smalere skuldersømmer og høyere drapering :-) Jeg skal ta bilde av mønsteret og skrive norsk fremgangsmåte litt senere. Og nå når jeg har mønsteret klart, skal jeg sy meg en overdel i et finere stoff også. Denne mintgrønne blir kanskje med til julemessa. Får finne noe skjørtestoff som passer til :-)
I love a nice draped top, so I was excited to find pattern tutorial and instruction at Morning by Morning Productions! I had to modify the pattern, because the first top would more than reveal the cleavage... The mint green one was more like I wanted it to be :-) Both tops are sewn from cheap synthetic fabric, but now that I have a pattern I'm satisfied with, I'll make one in a proper fabric later.

Ingen kommentarer: