søndag 8. april 2012

Div. maleprosjekter

De siste ukene før påske hadde jeg flere maleprosjekt på gang, enten med kost eller spray. Disse messingstakene kjøpte jeg på et loppemarked, og de ble sprayet med sølvmaling.













Lysestakene hadde opprinnelig elektrisk lys. Da ledningene ble fjernet, sto fortsatt ledningfestet igjen oppi skåla, slik at det var vanskelig å sette oppi kronelys. Løsningen ble å feste på små glasskolber, slik at de ble passende til telys. Både glasskolbene og silikonlimet hadde jeg fra før.


















Jeg fant ut at jeg ønsket meg et speil over kjøpmannsdisken, og jeg lette i flere butikker uten å finne noen passende. På IKEA hadde de et jeg likte, bare i gullfarge, så det ble også sprayet med sølvmaling :-)


















Vasen under har jeg IKKE malt, men måtte bare vise den fram likevel. Det er en glasert keramikkvase som jeg kjøpte for 10 kr på en Gjenbruksbutikk på Jæren i vinterferien - såkallt "gladkjøp" :-)


















Minstejenta ble litt misunnelig på eldstejenta som fikk pusset opp rommet sitt i rosafarger. Ettersom lilleprinsessa deler rom med storebror, er det ikke så greit å male veggene på det rommet rosa... Men rosa sommerfugler av veggklistremerke, en hylle fra Gjenbrukstorget som ble malt rosa, og rosa himmelgardin i tyll fra Stoff og Stil gjorde susen. Hennes egen prinsessekrok :-) Stanga som himmelgardina henger på er et bordben i lett metall fra Byggmix'en.













Vindusramma som fikk hønsenetting som bakgrunn er byttet ut med ei enkel trehylle som jeg fikk husbonden til å skru sammen for meg. Plankene er rester fra utbygget, og malingen stammer også derfra. I ene enden har jeg festet et par kroker på undersiden, og der henger et par linhjerter fra et par bloggposter tilbake. Oppå står tre lerretsbilder av barna, med hvert sitt bibelvers. De har jeg printet ut speilvendt på overføringsark til t-skjorte, strøket dem på bomullsstoff og stiftet fast på en lerretsramme.













Ellers går det mye i søm for tiden, oppdatering får komme etterhvert.

I've been painting various projects both with regular paint and spray lately. Wall candelabras in brass were turned into silver, just as the golden mirror from IKEA. My youngest princess got a pink shelf just above her bed, and a white one was just recently put up on the kitchen wall. I mostly sew these days, an update will be published as things are finished :-)

Ingen kommentarer: