fredag 3. desember 2010

Adventstid



Noen som husker denne gamle vindusruta som jeg kjøpte i høst? Vel, nå har jeg endelig fått gjort noe med den! Glassene er fjernet og ramma er pusset med sandpapir. Egentlig hadde jeg tenkt å male den hvit, men etter pussingen syntes jeg egentlig at den var passe antikk-kul uten maling. Husbonden hjalp meg å kutte og stifte fast hønsenettingen på baksiden. Jeg hengte opp pepperkake-kalenderen vår på den nederste delen, og til hver helg vil det også henge en gave til hvert av barna. Dette ble en ny løsning av året ettersom mor i heimen ikke hadde overskudd til å lage en gavekalender i år...



I høst fikk jeg meg en stilig lysestake i husgave av en venninne. Sammen med lilla organzabånd og sinktall fra Kremmerhuset fungerer den flott som adventsstake! Vi tenner hver dag og synger:

Nå tenner vi det første lys,
alene må det stå.
Vi venter på det lille barn
i krybben lagt på strå.

2 kommentarer:

Nina Rigmors Hus og hjem sa...

Kalenderen ble jo bare så fin. Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for at det ikke ble noen anne kalender jeg. Kjempe kos kalender spør du meg :)

Anonym sa...

Så mye fint du lager, altså. Har en god stund (med jevne mellomrom) vært innom og kikket på alle dine kreative produkter, og tenkte jeg nå kunne legge igjen et lite spor etter meg. Har bladd meg laaaangt bakover i bloggen din, og er mektig imponert hvor flink du er. Har plukket opp en del gode tips og nye ideer, som jeg også skal prøve ut etter hvert (når jeg en gang får tid....). Ha en fin uke
Gunn Astrid Øfsti