tirsdag 14. februar 2012

Klar for vår!

Jeg kjøpte meg boken "Made by me" i fjor, og nå har jeg endelig sydd grunnen til at jeg kjøpte boka: Klinkekult sukkertøykjole. Den er sydd i to stoffer (fra Gjenbrukstorget...), enkel turkis på selve kjolen og herlig retroblomstret blått på ermene :-) Dere som kjenner meg vet at dette er HELT mine farger!


















De applikerte hjertene er restestoff fra kjolen pluss et blondestoff jeg hadde liggende. Kjolen har kjempegod passform, og nå gleder jeg meg til våren slik at kjolen kan tas i bruk!


















The pattern for this dress is included in the book "Made by me". The fabrics were bought at the recycling store, I absolutely love the colours, and the floral retro sleeves are gorgeous! Heart appliques were made with the same fabric as the dress, but the white inner heart is cut from a lace fabric I had in my fabric box.

7 kommentarer:

Nina Rigmors Hus og hjem sa...

Den var helt nydelig- tar du opp bestilling?

Gunn Astrid Øfsti sa...

såååå fin den var ! Har vært inne på å kjøpe boka selv pga av dette mønsteret. Var den grei å sy, eller krevde det mye justeringer i forhold til mønsteret ?

Englemor sa...

Kjolen er superenkel å få til, Gunn Astrid. Boka er verdt kjøpet bare for denne kjolen :-)

Gunn Astrid Øfsti sa...

Da får jeg vel føre opp denne på ønskelista mi, og hive meg i syinga.....

frøken ij sa...

Skikkelig flott kjole! Og i en lekker farge, forstår at du gleder deg til våren.

Nenne sa...

No begynne du sannelig å kom på gli ja:))))
Utfordre dæ te å sy mer med retrostoffer:))) og kjolen var nydelig!!!
Æ har 10 kg med retrostoffer liggende, så mangler du , så kom:)
Du blir invitert te ide-dugnad snart...ang julemessa:) snax

Husmorspira sa...

Herlig kjole!!
Flotte farger og detaljer, blondestoffet gjorde seg virkelig!