lørdag 20. august 2011

Forsinket bursdagsselskap i Hannah Montana-stil


Eldstejenta fylte 9 år mens vi var på ferie, og i går var det klart for jenteselskap med høy glitter- og glamfaktor! Innbydelsen laget jeg i Photoshop, og Hannah Montana-fontene heter AnjaEliane, Airstream og CoopFlaired.


Rett etter maten spilte vi en jenteutgave av "Sett halen på grisen, og den kalte vi "Sett solbrillene på Hannah Montana" :-) Jeg printet ut et profilbilde av Hannah Montana og teipet det på kjøleskapet. Solbrillene hadde jeg også printet på tykt papir, klippet ut og limt magnet på baksiden. Populær aktivitet, og bursdagsbarnet kom faktisk nærmest!


Denne leken begynner å bli en tradisjon i bursdagsselskap hjemme hos oss, men altså: bingo slår alltid an!


Kveldens største suksess: jeg la fram klær i glitter og silke, høyhælte sko, parykker, hatter, hårpynt og vesker, og på kjøpmannsdisken var det smykke- og sminkebord (takk til søster M som satte igjen så mye stæsj da hun reiste til utlandet!!). Etterpå hadde vi show på en midlertidig scene bygd av to paller (som vi hadde etter utbyggingen) og skap-plater (som jeg fant og fikk på Gjenbruk). En svart velurduk hang fra gardinstengene som bakgrunn. Utrolig morsomt å se at alle utfoldet seg! Vi spilte valgfri musikk fra Spotify og mens en eller flere sang, satt de andre og var engasjerte tilskuere. Bursdagsbarnet uttalte "dette er det beste bursdagsselskapet jeg har hatt!", og da er mamman fornøyd :-)


Så var det klart for kaker. Jeg hadde kjøpt ferdig gelé som jeg delte i to på lengden og deretter stakk jeg ut hjerter (jordbærgelé) og stjerner (blåbærgelé).


Disse lyse muffinsene med sjokoladebiter pyntet bursdagsbarnet og ei venninne med melis og strø i rosa/lillafarger. Tilslutt ble de pyntet med Hannah Montana-flagg av tannpirkere, legger ved malen under her hvis flere tenker å arrangere samme temaselskap :-)




Cake pops er en populær kaketrend som jeg ikke har prøvd meg på tidligere. Fremgangsmåte finnes bl.a her. Mine ble så som så, men jentene var storfornøyde! De sto i isopor dekket med et bilde av... Hannah Montana ;-)


Istedet for godteposer hadde vi utlodning av jentestæsj. Det blir ikke nødvendigvis så mye dyrere enn godteri, for endel her er kjøpt på tilbud :-)

My oldest daughter celebrated her 9th birthday yesterday, and she stated "this is the best birthday party ever!" The girls ate, played games, had a rockstar makeover and then held a music show on a temporary stage in our living room. Instead of giving treat bags, we had a raffle with girly prizes.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kristin, du er RÅ på å arrangere barnebursdag! Skjønner godt at dette slo an hos barna ja, kjempekreativt og så gjennomført. (Er du ledig som bursdagskonsulent ca. 17. desember...?;))

Hanne (Mathisen)

Englemor sa...

Helt klart, Hanne ;-)